She's my Secretary

LoveGypse
Berichten: 82
Lid geworden op: 27-06-2016 21:55

Bericht door LoveGypse » 05-07-2016 16:37

Sef
'De baas is hier al' Zeg ik met een grijnsje op mijn gezicht. Ik vond het wel grappig hoe ze reageert en dat ze echt niet weet dat ik de baas ben. Ik knik even kort op wat ze zegt en zie dan Mikai met een fronsende blik naar me kijken. Ik ben benieuwd hoe het meisje straks reageert als ze hoort dat ik hier de baas ben en dat Mikai ook een soort van de baas is en dat ze bij ons komt solliciteren.

Diamandis
Site Admin
Berichten: 91
Lid geworden op: 27-06-2016 07:54

Bericht door Diamandis » 05-07-2016 17:13

Jordan
Op het antwoord van de jongen frons ik even en ik kijk nog eens wat meer om me heen. Daarna haal ik mijn schouders op. Hij bedoelde vast dat hij al in het gebouw ergens was. "oke, dan zal ik wel op hem wachten." zeg ik dan en ik wil de kamer weer uitlopen als de jongen me bij mijn naam roept, mezelf niet eens beseffend dat ik mijn naam nog niet gezegd had. "Ga maar daar zitten" zegt hij dan als hij naar de stoel voor het bureau van de andere jongen wijst. "o, jullie wachten ook al" zeg ik dan glimlachend en ik loop naar de stoel waar ik ga zitten. "er is ook nog een ander meisje hoor op de gang, misschien kan zij ook hier wachten?" stel ik dan voor en ik glimlach naar de jongen achter het bureau waarna mijn oog op het naamplaatje valt wat op het bureau staat. Nu lach ik eventjes nerveus. "je zit op de stoel van de directeur, denk je dat hi-...." Pas nu realiseer ik me wat ik gedaan heb en mijn ogen worden groot. "aha... jij, euhmm u, bent natuurlijk de baas" zeg ik dan en met een zucht veeg ik een plukje haar wat voor mijn ogen was gaan hangen weg. "oke sorry, ik heb me volledig belachelijk gemaakt." zeg ik beschaamd.

LoveGypse
Berichten: 82
Lid geworden op: 27-06-2016 21:55

Bericht door LoveGypse » 05-07-2016 17:31

Sef
Ik probeer het tegen te houden maar ik moet wel een klein beetje lachrn om de reactie van Jordan als ze door heeft dat ik de directeur ben en wat ze allemaal heeft gedaan en gezegd. Later kan ze er vast ook wel een beetje om lachen. 'Nou, laten we dan maar beginnen met het gesprek. Waarom wil je deze baan doen?' Vraag ik aan Jordan. Ik was wel benieuwd, want volgens mij is ze wel aardig en gezellig. Het voordeel van dat ze zo'n fout heeft gemaakt is dat we weten hoe ze eigenlijk is, meestal doen mensen zich echt netter voor als ze op gesprek komen. 'Zeg maar je, dat hsb je net toch de hele tijd gedaan' Zeg ik

Diamandis
Site Admin
Berichten: 91
Lid geworden op: 27-06-2016 07:54

Bericht door Diamandis » 05-07-2016 18:09

Jordan
Langzaam voel ik me knalrood worden en ik kijk op naar hem als hij zachtjes moet lachen. En dan had ik mezelf ook nog zo voor schud gezet met dat rokje, kon mijn dag nog erger? Waarom wilde ik deze baan doen? Meteen al zo'n tegenstrijdige vraag. Het maatschappelijk gewenste antwoord zou zijn dat ik altijd al een baan als secretaresse wilde hebben bij een groot bedrijf en dat ik zo mijn horizon wilde verbreden. De echte reden dat ik hier zat is omdat mijn moeder me dwong om te solliciteren omdat ze wilt dat ik op mezelf ga en niet meer profiteer van de gemakken van bij je ouders wonen. "Ik heb net mijn studie afgerond en wil mijn ouders graag trots maken. Bovendien zal ik hier erg veel leren wat misschien voor later wel van toepassing kan zijn." antwoord ik. Het was een soort van gemengd antwoord nu, deels was waar. Het was vooral om mijn ouders tevreden te houden.

Mikai
Aangezien Seff nu met Jordan aan het praten is, besluit ik het andere meisje te ondervragen maar wel in een andere kamer zodat we elkaar niet stoorden. Met een document en een pen loop ik naar de gang. "Lenne wil je even meekomen?" vraag ik dan aan haar en ik loop eerst naar het koffiezetapparaat waar ik snel even koffie pak waarna ik de lift in stap.

LoveGypse
Berichten: 82
Lid geworden op: 27-06-2016 21:55

Bericht door LoveGypse » 07-07-2016 21:58

Sef
Ik knikte eventjes en schreef wat op, ik was eigenlijk niet zo goed in sollicitatie gesprekken voeren, dat had ik nog niet veel gedaan en ik wist nooit zo goed wat voor een vragen ik dan moest stellen, ik was beter in gewoon normale gesprekken voeren. Dat komt misschien ook wel omdat ik zelf nog niet echt op sollicitatie gesprek ben geweest, mijn vader vond me goed voor de baan en toen hij zichzelf te oud vond een paar jaar geleden mocht ik de nieuwe directeur zijn. 'Vertel eens wat over jezelf' Zei ik daarom maar tegen Jordan, niet zo goed wetend wat ik moest vragen.

Lenne Eliane
Ik kijk op als er iemand de gang op komt lopen. Ik sta op en knik dan. 'Ja' Zeg ik tegen hem. Volgens mij was hij de soort van 'onder' baas van het bedrijf, hij had de hoogste functie als je de directeur niet mee telt.

Diamandis
Site Admin
Berichten: 91
Lid geworden op: 27-06-2016 07:54

Bericht door Diamandis » 08-07-2016 09:12

Jordan
Ik zie hem wat dingen opschrijven maar ergens kan ik ook aan hem zien dat hij dit niet vaak gedaan heeft. Dat vermoeden wordt nog eens bevestigt als hij vraagt om wat over mezelf te vertellen. Ik trek mijn wenkbrauwen even op en moet dan lachen. "oke, euhm. Wat wil je weten? Huisdieren? Hobby's?" vraag ik dan. Normaalgesproken werd je gevraagd naar je cv, wat voor opleiding je had gedaan en hoe je die had afgerond. Verder zouden er nog wat inhoudelijke dingen besproken worden en misschien werd er wel een probleem geschetst waarvan ik dan moest zeggen hoe ik die als zijn secretaresse op moest lossen. Maar hij vraagt hier doodleuk om wat over mezelf te vertellen.

Mikai
Als ik eenmaal in de lift sta, houd ik met mijn voet de deur open zodat Lenne er ook op tijd in kan komen te staan en ik glimlach vriendelijk naar haar waarna ik een slokje van de koffie neem. Bij nader inzien had ik ook wel de trap kunnen nemen aangezien ik maar een verdieping naar beneden ging maar daar kom ik iets te laat achter.

LoveGypse
Berichten: 82
Lid geworden op: 27-06-2016 21:55

Bericht door LoveGypse » 26-12-2016 23:04

Okey, wow dit is echt al lang geleden maar verveelde me en dacht opeens weer aan dit forum xD. Waarschijnlijk ga je dit niet eens zijn aangezien t volgens mij echt al 4 maanden geleden is ofzo maar ja

Sef
Aan haar reactie te zien had ze niet verwacht dat ik haar die vraag zou stellen. Ik glimlachtte kort eventjes vriendelijk. 'Gewoon wat je denkt dat interessant is' Antwoordde ik. Ik was wel benieuwd wat ze zou vertellen over zichzelf, het is best grappig want als je aan verschillende mensen vraagt om wat over zichzelf te vertellen dan zullen ze allemaal wel over verschillende dingen beginnen, wat ook natuurlijk weer iets over hun zegt, dus zonder dat je het dan door hebt, zeg je eigenlijk meerdere dingen over jezelf. Ik zou zo ook nog wel vragen naar haar cv en dat soort dingen maar ik wou er ook niet zo'n sollicitatiegesprek van maken waarbij je amper iets durfde te zeggen, omdat je bang bent om iets verkeerds te gaan zeggen.

Lenne
Snel liep ik achter hem aan de lift in, voordat de deuren van de lift dicht zouden gaan maar Mikai zette al zijn voet voor de deur zodat die niet dicht ging. Ik glimlachtte eventjes als soort van bedankje. Ik was eigenlijk best wel zenuwachtig voor dit gesprek, ik zou de baan zeker kunnen gebruiken, vooral om gewoon ervaring op te doen en ergens mee bezig te iunnen zijn. Ik moet eigenlijk altijd iets hebben om te doen, dan ga ik er compleet voor en doe ook ontzettend mijn best, maar als ik een re lange tijd, een aantal weken niks te doen heb, maar dan ook echt niks kan doen, voel ik me ook niet fijn. Ik merk dat mijn gedachtes aan het afdwalen zijn en schud mezelf als het ware meteen weer wakker.

Plaats reactie